Thursday 8 December 2011

HOT STORY / cerita panas di sebalik bisnes hai O.....

   Salam kpd smua pembaca blog ini....di sini saya ingin menceritakan 1 cerita panas di sebalik perniagaan hai o ini...saya pasti semua pembaca mengenali 1 syarikat bernama Hai O kan....ok so cite sy kat sini....untuk anda yg belum mengetahui cerita di sebalik hai o ni blh buat andaian sendiri dgn kisah sejarah yg saya lalui dlm perniagaan hai o ni.....dulu masa saya sebelum join hai o datangnye seorang pemuda yg saya kenal sgt dan ajak saya buat satu perniagaan hai o ini....masa tu terus di fikiran saya...."ah....bosannye dgn bisnes MLM ni" sebab sebelum ni aku dah join dua MLM tp amat2 bosannye dr segi kena buat jualan n networking ni....pemuda tu cuba ceritakan plan perniagaan kat aku....alhamdulillah aku berjaya mengelak dan berjaya melepaskan diri....hahaha dgn bangganye aku melangkah jauh diri dari pemuda ni...sampai 1 masa aku habis cuti dan terus terbang ke serawak semula krn masa tu aku bertugas sbg polis di serawak...dan dari hari ke hari aku tidak dgr lg pemuda ni cite hai o kat aku dan terus melupakan perniagaan hai o ni.....selang 8 bulan kemudian masa aku balik kpg untuk ikat pertunangan dgn wife aku skang ni tiba2 aku terdengar pulak pemuda yg ajak aku buat hai o ni dah beli sebuah MPV mewah....peeerhhh...betul ke ni????....mcm tak percaya je...aku mula buat risikan dari mana dia dpt duit utk beli MPV ni...kalau setakat beli MPV tak pe lg beb....ni siap pi melancong ke luar negara, umrah, dan.....byk pulak dia berbelanja utk fmly dia...sakan btl dia ni....ok tak pe...aku teruskan buat risikan dari mana dia dapat duit sebanyak tu..hasil dari risikan aku selama 1bulan sah dia dapat semua dari perniagaan hai o dia la beb...ceh...aku tetap nk keraskan kepala, pekakkan telingga, buntukan fikiran, tutup minda, tutup pintu hati dll la asalkan aku berjaya tidak join hai o....
   Selesai majlis pertunangan...aku balik ke serawak lg untuk berkhidmat utk negara la konon hehehehe...dan hari demi hari lg tiba la rezeki dan jodoh aku di satukan dgn wife aku skang ni...selepas berkahwin aku masih bertugas di serawak dan wife aku lak keje kat selangor...pehhhh...pening beb duk jauh2 ni...tiba2 satu hari tu aku dapat jalan untuk ulang alik tgk wife aku kat selangor...dari jauh aku pos gelang muntiara serawak kat wife aku untuk jual kat pejabat wife aku...alhamdulillah jualan muntiara aku dapat byk permintaan dan hasailnye aku dapat beli tiket penerbangan balik melawat wife aku...tapi sayangnye permintaan muntiara aku tak lama kerana org semakin jemu pulak pakai barangan muntiara ni, aku jd mati kutu pulak nak cari duit mana nak balik lg melawat wife aku ni sebab aku balik tiap2 sebulan sekali dan hanya sabtu ahad je aku balik....bayangkan beli tiket penerbangan 1k untuk balik tgk wife aku hanya dua hari je...bagi aku mmg kena guna banyak duit ketika itu...
   Tiba di suatu hari tah mcm mana lepas je solat aku terfikir perniagaan hai o yang pernah aku elak dulu...dari serawak aku cuba hubungi melalui telifon bimbit untuk bertanyakan tentang perniagaan hai o tu le....alhamdulullah panggilan aku di sambut dengan baik...akhirnye aku setuju untuk sertai perniagaan hai o ini demi untuk jumpa wife aku...maksudnye aku perlu cari duit lebih untuk tanggung kos penerbangan ke selangor...aku join hai o dgn modal yg besar bagi aku sebanyak RM 3k...setelah aku join bimbingan terus diberi dari upline aku walaupun aku jauh di serawak...beberapa hari aku buat latihan dgn ilmu yang di beri melaui telifon bimbit..alhamdullilah aku terus praktikan dgn niat cerita bisnes aku supaya tidak di terima oleh sapa2 pun...masa aku belajar dgn upline aku diberi nasihat supaya ikut cakap upline, dan aku ni pun org yg lurus bendul sikit...upline pesan cite perniagaan ni pada org yg tak minat buat hai o...aku pun tak faham kenapa dia suruh buat mcm tu...tapi aku tak byk soal dan terus cite kat kawan 1 umah dan kwn yg tak minat buat hai o ni...alhamdulillah kwn2 aku 1 rumah semua tak minat join...kira aku berjaya la ni sebab upline cakap cerita plan perniagaan hai o tu jgn bg kawan join tp bg kawan faham plan je...kira berjaya la tu kan...lepas tu aku bg tau pd upline aku yg aku dah berjaya cerita plan bg kawan tak minat untuk join...habis bab pertama pelajaran aku....masuk pulak pelajaran bab kedua kali ni cerita plan supaya kwn2 faham plan perniagaan je dia tak join tak pe...jd aku praktikal lg la.....latihan demi latihan akhirnye baru aku faham bahawa perniagaan ni perlu niat yg bersih...ajak org buat perniagaan bkn kerana utk untung diri sendiri saje tp untuk org lain sama...ok la ni 1 perniagaan yg sama2 menang dan sama2 dapat....akhirnya tanpa upline di sebelah dan tanpa sokongan wife aku terus berdikari dah akhirnya aku dapat beri hadiah bermakna untuk wife aku sebuah BMW kegemaran wife aku...perhhh....betul ke ni BMW tu beb..bkn dapat percuma dari hai o tau tapi beli sendiri le.....
   Panjangnye la cite aku ni kan....ini lah sejarah pahit manis aku dlm perniagaan hai o aku ni...tanpa dorongan wife aku yg tak minat perniagaan ni tetap aku buat sebab untuk wife aku gak..dan tanpa kelas bimbingan dan tanpa upline di sebelah aku mampu berjaya beli BMW, melancong ke Beijeng dan Hong kong.
Itu la serba sedikit HOT STORY HAI O aku ni...apa2 perniagaan pun memang susah kalau kita fikir susah dan senang kalau kita fikir senang dan lg susah kalau kita selalu bagi alasan yang memang mundurkan diri kita...dalam dunia perniagaan memang best kerana kita macam2 boleh timba ilmu...jadi yakin lah pada diri sendiri...untuk berjaya tiada siapa blh jadikan diri kita berjaya hanya DIRI SENDIRI mampu ubah diri kita ke arah lebih berjaya...9/10 punca rezeki tu datang dari PERNIAGAAN...hebat kan...oh ye lupa nk bg tau pemuda yang aku maksudkan cite kat atas ni adalah abag aku sendiri.......

Contoh Gambar Orang Berjaya:

Bersama upline, down line dan side line di Hong Kong..

Bersama Upline kesayangan aku yang banyak bagi aku cabaran

Ini lah Pemuda yang aku maksudkan...Abang aku le..


Wow....RM 33k beb...kalau macam ni modal 20k pun tak ada masalah

Syukur RM 8k

Wanita pun blh dapat 6 angka sebulan...

Melancong Free


Masa aku kat HONG KONG...Bandar yang penuh dgn lampu2

Hmmmm...beg atau pasir ni???

Ini juga Wanita Hebat...

My Busines Partner team Caldina 369...

wow....50 jutawan tu....pada tahun 2011 sje



Best tu......

ANDA PASTI MAMPU MENGUBAHNYA........

No comments:

Post a Comment